REPARATIE VAN UPS-MOTOR

Rouiba, Algerije
Deze motor heb ik 6 maanden geleden al geïnspecteerd op potentiële schade dat door regen – en of zeewater tijdens transport via de uitlaat de motor heeft weten te bereiken. Tijdens mijn inspectie heb ik al vast kunnen stellen dat enkel de linkerzijde van de motor meer te lijden heeft gehad van water dan de rechterzijde van de motor. En omdat een gedeelte van het linker uitlaat systeem (4 cilinders op 1 turbo) op gelijke hoogte ligt als dat van de intrede van de turbo heeft het water zich zonder al teveel weerstand of elevaties een (1) van de cilinders weten te bereiken. Het risico zit hem eigenlijk in de stand van de uitlaat kleppen, als deze volledig gesloten zijn dan heeft de voering weinig tot niets te lijden gehad. Maar als er ook maar enigszins een kleine opening is geweest, wat in dit geval gebeurt is, dan kan er water naar de cilinder sijpelen en schade aan zuigerveren en erger aan de voering veroorzaken. Voor deze motor heb ik alle 4 de turbo’s vervangen, de zuiger verwijdert om de voering te trekken en te vervangen, en een nieuwe cilinder kop geplaatst na deze tevens voorzien te hebben van nieuwe kleppen. Nadat de motor weer compleet opgebouwd was is deze uiteindelijk getest door de klant eerst zonder belasting daarna met belasting. De klant was na deze grondige test, uiterst tevreden over de motor alsmede de uitgevoerde werkzaamheden.